Gå til indhold
Fire personer holder møde på en bro

Uddannelse

Foto: © Den Uendelige Bro (2017) - Johan Gjøde. Fotograf: Kim Wyon

Viden og kompetente medarbejdere er afgørende for, at vi kan udvikle og fastholde et mere grønt turismeprodukt - også i fremtiden. Det er også vigtigt, at vi har de kompetencer, der skal til for at omsætte turismeaktørernes grønne visioner til handlinger.

Klimaregnskaber, cirkulære forretningsmodeller, udvikling af mere miljø- og klimavenlige produkter og kommunikation om bæredygtighed er blot nogle af de nye typer af opgaver, som turismeaktører i fremtiden skal forholde sig til.

Men hvilke typer kompetencer skal du hverve for at opfylde disse behov, og kan du efteruddanne dine nuværende medarbejdere? Disse spørgsmål stiller mange turismeaktører, og temaet spiller derfor ind på muligheden for at indfri de grønne mål i den nationale turismestrategi.

Her er der bl.a. hjælp at hente i analyser om fremtidens ’grønne’ medarbejdere og arbejdsmarked. Der er også uddannelsesforløb til virksomheder, der gerne vil forbedre deres grønne profil, bl.a. med fokus på hvordan man kan involvere administrative medarbejdere og gøre dem til rollemodeller for den grønne omstilling.  

Du kan også drage nytte af konkrete værktøjer målrettet turismevirksomheder, der vil involvere deres medarbejdere i virksomhedens arbejde med grøn omstilling med emner som ’grønne værtskabskompetencer’, miljøhensyn i hverdagen og inddragelse i virksomhedens certificeringsproces.

Søg på værktøjer/indsatser indenfor uddannelse

Kender du et værktøj/indsats, som ikke er med i overblikket? Så tøv ikke med at kontakte os her

 

Danmarks Erhvervsfremmebestyrelse

Projektet er støttet med midler fra Danmarks Erhvervsfremmebestyrelse.

Følg os: