Skilt viser vejen til en god gårute i naturen

Tema: Affald & genanvendelse

Foto: © Sarah Green - VisitNordsjælland

Danmark skal være kendt som Nordeuropas mest miljøvenlige rejsedestination i 2030. Her på siden kan du derfor finde viden, inspiration og konkrete værktøjer, der kan hjælpe turismeaktørerne med at kommunikere deres bæredygtighedsarbejde. 

Denne side er under opbygning

Det er derfor vigtigt, at turismeaktørerne formår at kommunikere deres grønne tiltag og oplevelser til turisterne på optimal vis. Der er heldigvis allerede mange gode muligheder for at turisterne kan agere mere miljø- og klimavenligt under deres ophold i Danmark, og endnu flere muligheder vil komme til i de kommende år.

Her på siden kan du blive klogere på en lang række spørgsmål, der knytter sig kommunikation af grønne tiltag for både turismevirksomheder, destinationsselskaber og nationale turisme- og udviklingsselskaber. 

Lad dig inspirere af samlingen af good practices og gå på jagt i de mange tilgængelige værktøjer/indsatser, som er udviklet af aktører i det danske turismefremmesystem. 

Ofte stillede spørgsmål
 

- Hvordan undgår man greenwashing?
- Hvilke begreber man må bruge i sin markedsføring? 
- Hvilke kommunikationsmæssige værdier indeholder grøn omstilling?
- Hvordan kommer man ud af sin greenhushing?
- Hvordan ser grøn kommunikation ud i turismens forskellige brancher?

Søg på værktøjer/indsatser indenfor grøn kommunikation

Kender du en indsats, som ikke er med i overblikket? Så tøv ikke med at kontakte os her