Fire mennesker går ned ad en brostensgade

'Nye segmenter i markedsføringen af Danmark'

3.1.2024
Foto: Niclas Jessen

VisitDenmark har foretaget en segmentering af turisterne fra Tyskland, Sverige, Norge og Nederlandene. Segmenteringen kan bruges som værktøj til at få en bedre forståelse af turisterne fra de pågældende lande. Analysen gør det også muligt, at tegne en grøn profil af det enkelte segment.

Beskrivelse fra indsatsens hjemmeside:
 

"Seks nye segmenter  

• Natur- og friluftsturisterne

• De samvittighedsfulde familier

• Storby- og kulturturisterne

• Livsnyderne

• De globale turister

• Sol- og strandentusiasterne

De seks segmenter er defineret ud fra en markedsanalyse, som Annalect Consumer Insights har gennemført for VisitDenmark blandt personer mellem 25 og 70 år i Tyskland, Nederlandene, Sverige og Norge, som har rejst eller planlægger at rejse til udlandet. VisitDenmark har valgt at bearbejde de fire første segmenter, mens de to sidste er fravalgt."

Læs mere om segmenteringen lige her.