Hyben i hånd

'Kommunikér din grønne og bæredygtige indsats'

21.12.2022
Foto: © Freya McOmish, Scandinavia Standard

Virksomhedsguiden giver 7 gode råd til en virksomheds klimakommunikation, som skaber synlighed om  virksomhedens bæredygtige indsatser både udadtil og over for medarbejdere. 

Beskrivelse fra indsatsens hjemmeside:
 

"Da flere og flere kunder og interessenter foretrækker de produkter, som er mest grønne og bæredygtige, kan det være en fordel for din virksomhed at være åben om dit arbejde med at nedbringe klimaaftrykket. 

En åben og proaktiv klimakommunikation kan bl.a. give følgende fordele:

- Din virksomhed kan adskille sig fra konkurrenter, der ikke fortæller om deres indsats for klimaet, hvilket kan øge efterspørgslen på dine produkter og services.

- Den kan øge interessen fra potentielle investorer, hvis de kan se, at du har taget højde for de risici og muligheder, som den grønne omstilling indebærer.

- Den kan tiltrække nye medarbejdere, hvis virksomheden bliver omtalt positivt i pressen eller branchen."

Læs mere om indsatsen på Virksomhedsguidens hjemmeside her