
Mange bække små på Horisont Hotel & Konferences bæredygtige rejse
For tre år siden satte Horisont Hotel & Konference bæredygtighed øverst på dagsordenen. I dag vidner konkrete resultater om, at grøn omstilling både gavner miljøet og forretningen.
Fra ingen bæredygtige initiativer i 2020 har hotellet nu en lang række grønne tiltag: madspild er reduceret med over 50 % via samarbejde med Daka ReFood og ToGoodToGo, papiraffald genanvendes gennem Papirværk, og økologiske drikkevarer er blevet standard. Disse tiltag har både skabt økonomiske besparelser og styrket hotellets bæredygtige profil.
Certificeringer som Det Økologiske Spisemærke og Green Key har været afgørende for udviklingen. De har ikke blot forbedret driften, men også åbnet døre til større kunder og offentlige udbud.
Lige da jeg var startet som hotelchef, havde jeg et møde med en stor kunde, der var ved at finde egnede lokaler til et arrangement. Jeg kunne ikke krydse et eneste grønt initiativ af. Dér tænkte jeg, det er simpelthen for ringe. Det må vi gøre noget ved. Det kan vi hverken byde vores kunder eller planeten, eller overleve med på sigt.
fortæller Casper Bock, tidligere hotelchef på Horisont Hotel & Konference.
Horisont fremhæver tre råd til virksomheder, der ønsker at blive mere bæredygtige: Start med de nemme løsninger, investér i ekstern rådgivning, og lær af andres erfaringer. Små tiltag kan gøre en stor forskel – både for miljøet og bundlinjen.